onsdag 28 oktober 2009

Pirrepirran;O)

Pirrepirran är en alldeles ny kaksort..bakad av de ytterst finaste råvaror..minst sex ägg är det i den..och man vispar den inte..den snarare knådas, men framförallt så är den bakad av kärlek..och avnjuts helst i sällskap med någon som man tycker mycket om;O) Apropå sex och ägg i samma mening..hur är det egentligen..har tuppen sex med hönan?..avkomlingar blir det i vart fall..om inte människorna sätter käppar i hjulet för det.

Tuppar ja, en del män verkar att vara lite benägna att efterapa dessa..de sprätter i varje fall som en tupp när de ser en vacker kvinna;*) Förövrigt så är jag ett kakmonster det vill säga..jag äter inte själv kakor..men jag bakar dom! Kakor i långa rader..kakor på längden..kakor på tvären..kakor i frysen. Ja ärligt talat så finns det redan så mycket kakor där..att nåt nytt bak inte behöver göras och tur är väl det då slipper jag dilemmat över vad jag hellre vill göra, baka kakor eller ta hand om djur. Att ta hand om djur är nämligen min andra stora passion och inte äter jag dem heller.
Bilden har jag fått av en god vän;O)

©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°º©

13 kommentarer:

  1. Hahahah ....
    Pattecake!

    Trodde du bakade pannkakor och serverade emd en massa jordgubbssylt och möjligen lite vispgrädde utan fett för största av allt är ju ändå kärleken.

    :-)))

    SvaraRadera
  2. Nu pratas det pannkakor hela tiden och de skall bakas med kärlek... och mycket smör?- frågar jag mig då.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Jodå, jag trivs i Norrland, det är litet i Örnsköldsvik, men mysigt. Vart bor du?
    Fin blogg förresten, du skriver roligt :)

    SvaraRadera
  4. Tigris..ja min pannkaka är då bakad med massor av alla sorter..hihi..
    Ha det fint:-)

    SvaraRadera
  5. Ninasol..jo det händer allt att jag serverar det med...fast då får man springa ett extra varv i skogen:-))

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia...kul att du tittade tillbaka...jag
    hittade dig på nån blogglista och tänkte att jag skriver en rad, kul med nya "bekanta"..
    Jag bor strax utanför Umeå..på landet och trivs förträffligt.
    Tack för att du gillar min blogg:-) Välkommen tillbaka.

    SvaraRadera
  7. Hej Anne-Sofie!
    Nej inte stoppar du väl dem i frysen heller*skojar bara*
    KJaklor är bra att ha när man får främmat
    inte sant?
    Jag önskar dej en skön Torsdag.
    Kramar.

    PS:Jisses så ont det gjorde när sjukgymnasten höll på med min fot.
    Hon hittade en knuta under foten som hon masserade upp,så vi får väl se hur det går.DS:

    SvaraRadera
  8. Kakorna eller andra bakverk..de ger jag
    ofta bort när jag "går på besök" eller när det är någons bemärkelsedag, väldigt uppskattat, sen vet ju folk vart de skall gå för att få "gofika"..;O)

    Tråkigt att din fot fortfarande krånglar, men nu kanske det blir bättre då, efter att knölen masserats bort?
    Kram:-)

    SvaraRadera
  9. Hej Anne-Sofie!
    Du verkar vaera som min mor,hon gjorde alltid
    ostkaka när någon fyllde år i stället för att köpa nåot,de visste de inte behövde tänka på efterrätt*ler*

    Ja tänk ifall jag kommit till sjukgymnasten
    först i stället för detta krångel hit och dit.
    Men det verkar som det mest onda sitter mitt i
    hålfoten på senan du vet.Att det är därifrån
    det strålar ut på sidan.Sjukgymnasten sa jag var helt stel i min fpt,eftersom jag lastar över allt
    till höger eftersom det var vänster brottet sitter,det lät rörigt inte sant*ler*
    Jag önskar dej en skön Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Anne-Sofie!
    Ja sjukgymnasten sa jag hade en hård knuta där,
    så du menar att det inte är hälsporre då?
    Tarsaltunnelsyndrom.*hm*Ska fråga henne nästa gång jag kommer till henne,hade kanske aldrig behövt haft så ont?Eftersom jag bara ska rtill henne en gång till kanske vore det något att satsa på en kortisonsprutan.
    Jag önskar dej en skön Fredagkväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Ja inte är ju jag nån doktor, men tanken slog mig onekligen att det kunde vara just detta. Känner igen symtomen.

    SvaraRadera
  12. Hej Anne-Sofie!
    Skulle kommirt in till dej tidsigare
    men det har varit lite svåert för jag kom ingenstans.
    Ville bara önska dej en skön Hleg.
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Hej Anne-Sofie!
    Ja visst saknar man sina barn,det är
    ju många år sen nu.Men inte en dag går
    utan man vill ha dem hos sig.
    Om allt går som jag vill så blir det 2
    resor till Småland för först nu och sen
    när han går ut skolan,men den får jag nog
    resa med tåget för det har säkert kommit snö då.
    Men hade man fått bestämma så hade jag önkat att avståndet inte varit så långt.
    Min lille son har inte skaffat sig någon än som
    den store gjort,men det kommer väl det också.
    Kramar.

    SvaraRadera