torsdag 22 oktober 2009

Är blod tjockare än vatten?

Nej, säger Lisbeth Pipping i sin bok:

"Kärlek och stålull".

Jag har nu läst den boken...gråtit och läst...och gråtit igen.

"Citat ur boken"

Min barndom var full av slag och psykisk misshandel. Jag var alltid rädd, varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Rädd för min mamma, rädd för mina klasskamrater, rädd för han som utnyttjade oss, rädd för allt. Det fanns nästan ingen trygghet att finna i min barndom.Jo, det fanns en plats där jag kunde känna mig trygg, även om det tog tid att våga vara trygg hos mina sommarföräldrar. Deras gård var en oas. Där fann jag en trygghet under de sommarveckor jag bodde långt bort från mamma. Men det var bara de där sommarveckorna. Klicka här för att läsa resten. Klicka på länken här för att läsa mer eller beställa den:*)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar